Zapanowanie nad kontaktami marketingowymi w HubSpocie może się zdawać skomplikowane. Poniższy poradnik może Ci pomóc to zrobić.
1. Stworzenie listy Unengaged marketing contacts
HubSpot automatycznie wyłapuje kontakty, które nie angażują się w nasze treści i gromadzi je na liście. Tworząc drugą listę, która wyłapuje te kontakty (i tak nie wysyłamy do nich większości newsletterów, bo mamy zazwyczaj zaznaczoną opcję Don't send to unengaged contacts) oraz dokłada warunek Marketing contacts status = Marketing contact, jesteśmy w stanie wyłapać kontakty, które można oznaczyć jako niemarketingowe.
Minus tego rozwiązania: niektóre serwisy pocztowe (np. Apple Mail - więcej tutaj: https://blog.hubspot.com/marketing/how-apples-ios-15-could-impact-email-marketers) wprowadzają rozwiązania, które przy odpowiednich ustawieniach prywatności nie będą wysyłały do HubSpota informacji zwrotnej o otwarciu maila. Przez to możemy na tej liście otrzymywać też kontakty, które tak naprawdę są zaangażowane.
2. Weryfikacja wszystkich źródeł wejścia
Właściwie każdy kanał wejścia do CRM ma swoje ustawienia dot. kontaktów marketingowych. Poniżej podsumowanie:
1. Formularze HS - na każdym formularzu HubSpot w zakładce Options jest do wyboru checkbox, czy kontakty z tego formularza mają się odkładać jako marketingowe.
2. Formularze nie HS - w ustawieniach wybieramy Marketing, Forms, a później zakładkę Non-HubSpot forms. W tym miejscu znajduje się checkbox by wszystkie kontakty z formularzy niehubspotowych tworzyły kontakty marketingowe (albo nie).
3. Chaty - podobnie jak formularze, do ustawienia oddzielnie na każdym chatflow w zakładce Options
4. Importy - w ostatnim kroku importowania kontaktów mamy możliwość nadania statusu kontaktów marketingowych wszystkim kontaktom z danego importu.
Pełny artykuł tutaj: https://knowledge.hubspot.com/contacts/default-marketing-statuses-for-created-contacts
3. Manage marketing contacts
No i wreszcie narzędzie samego HubSpota, czyli w zakładce Account & Billing wybieramy Usage & Limits i tam widzimy aktualne podsumowanie liczby kontaktów marketingowych na naszym koncie. Jest tam też przycisk Manage marketing contacts. Dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie automatycznie wyłapać te kontakty, które wypisały się z subskrypcji lub które miał hard bounce (i nadal są kontaktami marketingowymi). W łatwy sposób można to zmienić.
Linki od pomocy HubSpot
Kluczowe informacje o kontaktach marketingowych
Produkt https://www.hubspot.com/partners/marketing-contacts
https://knowledge.hubspot.com/contacts/marketing-contacts
https://knowledge.hubspot.com/contacts/set-contacts-as-marketing
https://knowledge.hubspot.com/contacts/default-marketing-statuses-for-created-contacts
https://knowledge.hubspot.com/integrations/manage-marketing-contacts-settings-for-your-integrations