Poznaj kluczowe wyzwania jakie ma marketing i sprzedaż oraz to, w jaki sposób rozwiązuje je HubSpot
Poznaj rozwiązania dla marketingu
Poznaj rozwiązania dla sprzedaży
Jaką sytuację może pomóc rozwiązać HubSpot w obszarze sprzedaży
Sytuacja klienta |
W czym pomaga HubSpot |
#STANDARYZACJA PROCESU SPRZEDAŻY – Nasze procesy nie działają według jednego standardu. Potrzebujemy, aby nasz zespół sprzedaży pracował na tym samym zdefiniowanym procesie oraz kryteriach. Potrzebujemy jednej wspólnej bazy danych pozwalającej na kategoryzację kontaktów i ich przydział. Jak HubSpot może nam pomóc w tym, aby cały zespół pracował według jednego standardu? |
● Utrzymanie spójnego procesu sprzedaży dzięki standaryzacji procesu sprzedaży na CONTACTS, COMAPNIES i DEALS ● Szybkie tworzenie widoków pracy, umożliwiających skoncentrowanie się na najważniejszych kontaktach i zadaniach ● Jedna baza danych, która może zawierać wszystkie źródła kontaktów, a każdy z nich jest odpowiednio opisany, z pełną dostępnością historii kontaktów ● TASK QUES – budowa listy zadań z podziałem na kolejki zadań i automatyzacją ich realizacji, kontrola i raportowanie wykonywania zadań ● Rozbudowana analityka i raportowanie sprzedaży – moduły SALES ANALYTICS, FORECAST i CUSTOM REPORTS |
#NOWE DZIAŁANIA – Planujemy rozbudować działania prospectingowe i pozyskiwania nowych klientów. Jak HubSpot może nam pomóc z dotarciem do nowych klientów i zarządzaniem procesem sprzedaży? Jak mogę automatyzować prospecting? |
● HubSpot wspiera strategie prospectingowe własnymi narzędziami jak TARGET ACCOUNTS do strategii ABM, integracją z LinkedIn Sales Navigator, jak i zewnętrznymi aplikacjami jak LEAD JET czy LINKEDIN HELPER ● LEAD JET – przeniesie automatycznie dane z LinkedIn do HubSpot i wyświetli dane z HubSpot w LinkedIn ● LINKEDIN HELPER – zautomatyzuje kampanie prospectingowe na LInkedIn ● Praca na CONTACTS i COMPANIES w HubSpot – rejestracja wszystkich czynności sprzedażowych – telefonów, maili, spotkań, zadań, notatek i transakcji ● Automatyczny SCORING na bieżąco określi potencjał kontaktu na podstawie jego działań i powiadomi sprzedawcę o możliwości zwiększenia szansy na sprzedaż ● Integracja z LinkedIn Sales Navigator pozwala na uzupełnianie HubSpot o lepszej jakości dane i lepszą segmentację klientów np. rozpoznanie kim jest prywatny adres email ● TARGET ACCOUNTS – funkcjonalność pozwalająca na tworzenie i zarządzanie w HubSpot strategią ABM
|
#DŁUGI PROCES SPRZEDAŻY – Nasz proces sprzedaży prowadzony jest miesiącami. Jak HubSpot może mi pomóc utrzymać kontakt z klientem, tak aby w długim okresie utrzymać jego zaangażowanie? |
● Automatyzacja sekwencji wykonywanych zdań za pomocą SEQUENCIES, stworzenie sekwencji zadań przypominających o kontakcie z klientem, sprzedawca nie zapomni, że ma powrócić do klienta z kontaktem ● SEQUENCES automatycznie wyśle przygotowane serie spersonalizowanych wiadomości email i follow up – tak aby odciążyć ręczną pracę sprzedawcy ● Dzięki DOCUMENTS możemy udostępniać kontaktowi interesujące materiały oraz śledzić jego aktywność względem ich oglądania np. czy czyta ofertę ● MARKETING EMAILS – możemy budować sekwencje automatycznych mailingów wysyłanych do klienta i ocieplać kontakt – po stronie działań LEAD NURTURING ● LISTS – możemy posegmentować klientów również na etapach transakcji i zastosować spersonalizowaną komunikację do klientów którzy mają otwarty DEAL, marketing ma dostęp do danych, na jakim etapie jest klientów i może użyć ADS oraz MAILING do komunikacji z tą listą |
#BIEŻĄCY NADZÓR NAD DZIAŁANIAMI – Chcemy, aby wszystkie działania zarówno te pracowników jaki i klientów zostały automatycznie zaraportowane w systemie (telefony, maile, spotkania). Jak HubSpot może mi dostarczyć informacje o tym, jakie czynności sprzedażowe wykonuje mój zespół sprzedaży? |
● Wtyczka do Outlook lub Gmail – automatyzacja rejestracji kontaktów oraz maili, dostęp do danych i narzędzi HubSpot – podgląd danych kontaktu, użycie szablonów i snipptes, linki do spotkań ● Aplikacja mobilna CRM na telefon – umożliwia rejestrację telefonów, zadań, notatek ● Integracja z kalendarzem Outlook Gmail – automatyzacja rejestracji spotkań w CRM ● Dzwonienie lub wysyłanie maili z HubSpot – automatyzacja rejestracji ilości telefonów, wraz z opcją ich nagrywania ● Raporty podsumowania aktywności sprzedażowych, dedykowany moduł raportowy SALES ANALYTICS – wiemy, ile telefonów, spotkań, maili wysyłanych do kontaktów ● Automatyczna analiza aktywności sprzedażowych – dostęp do informacji o czasie wykonywania kontaktów i zadań, ich ilości oraz przełożenia na zamykane transakcje |
#DECYZJE W OPARCIU O FAKTY – Szukamy rozwiązań, które pozwolą nam szczegółowo zaraportować aktywności wykonywane przez sprzedaż czy forecast sprzedaży. Jak HubSpot może mi pomóc w raportowaniu działań sprzedażowych i czy możliwe jest, aby zajmowało mi to mniej czasu niż obecnie? |
● Moduł FORECAST – śledzenie Forecast sprzedaży – podział na pracowników i zespoły, możliwość wysyłania aktualizacji forecastu ● SALES ANALYTICS – zaawansowane raportowanie sprzedaży od aktywności sprzedażowych, po Forcast i pracę na transakcjach ● Wtyczka do Outlook lub Gmail – automatyzacja rejestracji kontaktów, dostęp do danych i narzędzi HubSpot ● Aplikacja mobilna CRM na telefon – pełen dostęp do danych, zadań i spotkań ● Integracja z kalendarzem Outlook Gmail – link do umawiania spotkań w mailu oraz kalendarz osadzany na stronie www ● Dzwonienie lub wysyłanie maili z HubSpot z automatyczną ich rejestracją ● Raport podsumowania aktywności – wiemy, ile telefonów, spotkań, maili wysyłanych do kontaktów ● Śledzenie aktywności za pomocą automatycznie uzupełnianych danych o historii działań sprzedażowych |
#JEDEN SYSTEM - Dziś marketing i sprzedaż pracują na osobnych systemach. Tracimy bardzo dużo czasu na przepływ informacji i komunikację. Na czym polega w HubSpot integracja procesów marketingu i sprzedaży, jak wygląda proces wspólnej pracy na kontaktach? |
● Baza CONTACTS – wszystkie dane kontaktów są w jednym miejscu, do którego ma dostęp marketing i sprzedaż ● Możliwość filtrowania aktywności na kontaktach od strony marketingu – np. czytane maile i sprzedaży np. wykonane telefony ● Kontakty są odpowiednio tagowane, tak aby było wiadomo jaki jest ich status i w którym miejscu lejka marketingowego oraz sprzedażowego się znajdują ● Kontrola Lejka za pomocą pola LIFECYCLE STAGE – wiemy który kontakt jest po stronie marketingu a który po stronie sprzedaży ● WORKFLOW oraz LEAD SCORING – automatyzacja przekazywania kontaktów do sprzedaży po osiągnięciu określonej ilości punktów – automatyczne notyfikacje do sprzedaży po wygenerowaniu ocieplonego kontaktu |
#KONTROLA NAD KONTAKTAMI – Chcemy mieć kontrolę nad kontaktami w CRM tak, aby każdy wartościowy kontakt został podjęty i odpowiednio przeprocesowany. Jak HubSpot zagwarantuje mi, że zespół sprzedaży pracuje na wszystkich ważnych kontaktach? |
● Automatyczne zbieranie przez system najważniejszych aktywności sprzedażowych – mail, telefon, spotkanie, task, notatka, deal ● Automatyczna analiza aktywności sprzedażowych – dostęp do informacji o czasie wykonywania kontaktów i zadań, ich ilości oraz przełożenia na zamykane transakcje ● Zaawansowane raportowanie SALES ANALYTICS pomagające zaraportować aktywności sprzedażowe per sprzedawca i zespół. Umożliwienie kontroli ilości telefonów, maili, spotkań i zadań |
#AUTOMATYZACJA PRACY – W naszych procesach sprzedażowych, wykonujemy bardzo dużo rutynowych czynności – oferty, raporty, zbieranie danych. Chcemy skupić większą siłę na działaniach telefonicznych, mailowych i kontaktach z klientami. Jak HubSpot może pomóc mojemu zespołowi w tym, aby miał więcej czasu na podjęcie aktywności stricte sprzedażowych? |
● Systematyzacja pracy sprzedaży dzięki dostępowi do narzędzi, które może dzielić między sobą cały zespół ● DOCUMENTS – trzymanie dokumentów w HubSpot i śledzenie ich otwierania ● SNIPPETS – szybki dostęp do najważniejszych linków oraz informacji tekstowych wklejanych do pisanego maila – gotowe bloki tekstu ● TEMPLATES – szablony maili które można szybko wkleić do pisanego do klienta maila ● QUOTES – generator prostych ofert dla klientów, możliwość dołączania produktów do ofert ● PRODUCTS – katalog produktów do podłączania pod transakcje oraz do ofert ● SEQUENCES – automatyczne maile follow up do klientów wraz z automatyzacją zadań do sprzedaży |
#AUTOMATYZACJA KOMUNIKACJI – Wysyłamy bardzo dużo maili i ofert do klientów. Jak możemy ten proces zautomatyzować i zwiększyć zasięg naszej komunikacji, jakie funkcje ma w tym zakresie HubSpot? |
● SEQUENCES – możliwość wykorzystania automatycznych sekwencji maili wysyłanych w paczkach – z automatycznym follow up ich otwierania oraz automatyzacją zadań ● WORKFLOWS – automatyzacja komunikacji marketingowej i sekwencji maili marketingowych – obsługa lead nurturing ● Aplikacja LINKEDIN HELPER – integracja z LinkedIn i automatyzacja wysyłania masowych wiadomości na LinkedIn
|
#INTEGRACJE – Dziś w procesach sprzedaży korzystamy z wielu dodatkowych systemów (np. ERP, faktury, oferty). Jak HubSpot może się integrować z innymi rozwiązaniami? |
● API HubSpot – gotowe API REST do podłączenia HubSpot w obie strony, z dowolnym systemem który też wystawia API ● OPERATIONS HUBS dodatkowy HUB – funkcjonalność webhook, umożliwiająca automatyczne przekazanie informacji do zewnętrznego systemu ● Marketplace – setki aplikacji do podłączenie do HubSpot SMS, Webinar, Trello, Slack i wiele innych |
Jaką sytuację może pomóc rozwiązać HubSpot w obszarze marketingu
Sytuacja klienta |
W czym pomaga HubSpot |
#NOWE DZIAŁANIA MARKETINGOWE - Chcemy mocniej ruszyć z kampaniami marketingowymi (reklama, tworzenie treści, SEO) - Jak HubSpot może mi pomóc w lepszym monitorowaniu wyników reklam, działań social media, SEO i bloga? |
● HubSpot może połączyć raportowanie wszystkich działań marketingowych w jednym miejscu, posiada zestaw narzędzie to tworzenia kampanii i ich monitoringu – zyskujemy pełen obraz działań ● ADS – podłączenie kont reklamowych i monitoringi tego, ile reklamy dostarczają kontaktów i klientów ● EMAIL MARKETING – prowadzenie kampanii mailingowych i śledzenie ich skuteczności ● LANDING PAGES – kompletny system do ich tworzenia z analityką oraz narzędziami testów A/B ● SOCIAL MEDIA – możliwości prowadzenia kalendarza postów i śledzenie konwersji z social media – wiemy, ile mamy kontaktów z tych działań, nie tylko zasięgów ● SEO – monitoring skuteczności bloga, podpowiadanie słów kluczowych w artykułach, monitoring konwersji z artykułów na kontakty ● CAMPAIGN – pełne monitorowanie przychodów z kampanii reklamowych oraz ich ROI – w jednym miejscu łączymy wyniki wszystkich działań ● TRAFFIC ANALITICS – raportowanie skuteczności pozyskiwania klientów różnych kanałów marketingowych, wraz z ich konwersją na kontakty i klientów ● ATTRIBUITION REPORTS – raportowanie przełożenia działań marketingowych na pozyskanie kontaktu, transakcji i przychodu – wiemy co na ścieżce klienta najwięcej wpływa na konwersję |
#MONITORING DZIAŁAŃ - Obecnie mamy duży problem z monitoringiem, które z działań marketingowych daje nam największe przełożenie na wyniki sprzedaży - Jak HubSpot pomoże mi śledzić efektywność działań i wybrać te, które dają największy zwrot? |
● Połączenie pracy marketingu i sprzedaży na tym samym CRM, daje nam możliwość śledzenia całości lejka, marketing wie którzy klienci przechodzą do fazy transakcji i którzy z nich stają się klientami ● Funkcja CAMPAIGNS – pełne monitorowanie przychodów z kampanii reklamowych oraz ich ROI, wiedza o tym, ile nowych kontaktów pozyskaliśmy, ile kontaktów w bazie miało kontakt z kampanią ● TRAFFIC ANALYTICS – raportowanie skuteczności pozyskiwania klientów różnych kanałów marketingowych – pełny monitoring konwersji na CONTACT i CUSTOMER ● ATTRIBUITION REPORTS – raportowanie przełożenia działań marketingowych na pozyskanie kontaktu, transakcji i przychodu – wiemy co na ścieżce klienta najwięcej wpływa na konwersję |
#POPRAWA WYNIKÓW - Podejmujemy różne działania marketingowe (reklama, blogi, webinary), ale bez większych sukcesów w generacji leadów - Jak możemy je poprawić dzięki zastosowaniu HubSpot? |
● HubSpot zapewnia pełne monitorowanie skuteczności prowadzenia kampanii reklamowych oraz wszystkich podejmowanych w Internecie działań. ● Dzięki raportowaniu TRAFFIC ANALYTICS, CAMPAIGNS, ATTRIBUTION REPORTING otrzymujemy wiedzę o tym co dokładnie stworzyło kontakt, transakcję i przychód. ● Każde narzędzie HubSpot jak Landing Page, Mailing, Formularz czy CTA ma własne raporty analizujące jego wyniki ● Funkcja CAMPAIGNS – można do niej podłączyć wszystkie działania w HUBSPOT oraz UTM z zewnętrznych działań i mierzyć zasięgi działań, przełożenie na nowych klientów oraz potencjalną sprzedaż |
#MINIMALIZACJA ILOŚCI NARZĘDZI - Potrzebuję zminimalizować ilość narzędzi marketingowych i mieć wszystko w jednymi miejscu, tak aby ograniczyć skomplikowane raportowanie oraz konieczność nauki wielu narzędzi - Jak HubSpot łączy rozwiązania mailingu, landing page, chat, bot, automatyzacji marketingu i raportowania w ramach jednego rozwiązania? |
● HubSpot zastępuje większość narzędzi marketingowych, dając do nich dostęp w jednym miejscu ● Analityka internetowa ● Prowadzenie reklam ● Landing Page ● Mailing ● Lead Nurturing ● CTA ● Blog ● Chat ● Bot ● Formularze ● Pop – Up ● CRM dla marketingu
|
#AUTOMATYZACJA ZADAŃ – Obecnie w mojej pracy bardzo dużo czasu poświęcamy na zbieranie i analizę danych, raportowanie, wysyłanie informacji i przekazywanie leadów w formie plików - Jak Hubspot może automatyzować moje codzienne działania, aby oszczędzać mój czas i wyeliminować rutynowe czynności? |
● Dzięki funkcji WORKFLOW możemy automatyzować pracę zespołu marketingu, powodując automatyzację zmian danych w systemie, notyfikacji, raportowania czy scoringu. |
#NOWA STRATEGIA DIGITAL - Nasza organizacja się rozwija a marketing internetowy nie był do tej pory jej mocną stroną - Jak dzięki HubSpot możemy nadrobić dystans, przyspieszyć działania i poświęcić czas na te, które faktycznie dadzą zwrot w krótkim czasie? |
● HubSpot pomaga od początku monitorować działania marketingowe, a tym samym ułatwia eliminowanie nieskutecznych kampanii – zmniejszając ryzyko wejścia w nieefektywne obszary – wiemy która reklama działa, a która nie, czy blogi konwertują na klientów itd. ● Ważnym elementem jest również to, że wspiera narzędziowo wszystkie elementy strategii digital. Mamy dostęp do dokładnego monitorowania strategii treści, wyników SEO czy reklam. Tym samym jesteśmy w stanie dostarczyć dane potwierdzające skuteczność prowadzanych działań. ● Zespoły marketingowe są zazwyczaj małe co wymaga od razu odpowiedniego zaplanowania powtarzalnych działań oraz automatyzacji ich pracy. Tak aby skupić się bardziej nad strategią działań niż pracą operacyjną. ● Automatyzacje WORKFLOW pomogą odzyskać czas z rutynowanych czynności wynikających ze zmian danych czy raportowania. Przenosząc pracę w obszary o większej krańcowej wartości, jak opracowanie strategii ● W początkowych fazach działań, zespół marketingu może nie mieć doświadczenia i wiedzy w zakresie analizy zdań marketingowych, system raportowania wyników dostępny w HubSpot, skupia się na najważniejszych KPI i pozwala szybko analizować wyniki, nawet początkującym pracownikom |
#OGRANICZONY ZESPÓŁ MARKETINGU - Mamy mało osób w marketingu - Jak HubSpot może nam pomóc zwiększyć skalę działań marketingowych, nie zwiększając ilości personelu? W jakich zadaniach może mnie odciążyć? |
● Kluczem do efektywności działań marketingowych w małym zespole, jest prowadzenie powtarzanych, przewidywalnych i mierzalnych działań marketingowych ● HubSpot umożliwia szybkie tworzenie nowych landing page, mailingów, postów social media, CTA, na bazie już wcześniej wypracowanych szablonów ● Funkcja CLONE – umożliwia szybkie stworzenie nowej treści na bazie już istniejącej ● Ogromnym ułatwieniem jest automatyzacja raportowania i oszczędność czasu w tym zakresie – gotowe raporty TRAFFIC ANALYTICS, CUSTOM REPORTS, raporty skuteczności każdej funkcji – pokazują najważniejsze dane o skuteczności, bez koniczności skomplikowanych analiz ● WORKLOW HubSpot jest w stanie zautomatyzować pracę – zmieniając automatycznie dane w systemie, przekazując dane do sprzedaży czy automatyzując raportowanie |
#ZWROT Z TWORZONEGO CONTENTU - Tworzymy dużo treści blogowych - W jaki sposób możemy zwiększyć ich skuteczność w obszarze generacji leadów? Jakie funkcje generacji leadów z treści ma HubSpot? |
● Funkcja SEO HubSpot umożliwia kontrolę strategii tworzenia treści – analizy ruchu pozyskiwanego na opracowane blogi, zaplanowania pisania treści poprzez analizy słów kluczowych oraz analizy konwersji z bloga dzięki funkcji CTA HubSpot ● Raporty TRAFFIC ANALYTICS pokazują, jak rośnie ruch z bloga i ile kontaktów pozyskano z niego. Tym samym jesteśmy w stanie pokazać zwrot z pisanych treści, ponieważ widzimy ilości pozyskanych kontaktów ● Umieszczenie CTA wygenerowanego w HubSpot w wpisie blogowym, umożliwia budowę ścieżek konwersji na landing page, i tym samym zwiększenie ilość generowanych z treści leadów ● Integracja z SERACH CONSOLE – podpowiada z jakich słów kluczowych jest ruch na stronie WWW i umożliwia stworzenie strategii zmiany treści
|
#KONTROLA LEJKA MARKETINGOWEGO - Chcemy mieć kontrolę nad leadami kierowanymi do sprzedaży i pewność, że wszystko co zostało przekazane jest odpowiednio przeprocesowane, a ja mam informację zwrotną o jakości dostarczanych leadów - Jak Hubspot kontroluje cały lejek marketingowy? |
● Zespoły marketingu i sprzedaży pracują na tych samych danych klientów CONTACS i COMPANIES, mogą łatwo monitorować działania prowadzone przez marketing i sprzedaż ● Zespół marketingu ma również możliwość zaraportowania jak dane działanie marketingowe zamienia się na pozyskanie klienta oraz wyniki sprzedaży, dzieje się tak dzięki śledzeniu całej ścieżki od leada do zamykanej w CRM transakcji ● ATTRIBUTION REPORTS zaraportują jakie działania sprzedaży i marketingu wpływają na pozyskanie danego klienta, założenie transakcji czy przychód |
#LEAD NURTURING - Jesteśmy zainteresowani narzędziami do automatyzacji marketingu, lead nurturingu, automatyzacji scoringu - W jaki sposób HubSpot zapewnia takie funkcje, czy są trudne do nauczenia i implementacji? |
● Funkcja WORKFLOW HubSpot w połączeniu z LEAD SCORING daje możliwość budowy procesów lead nurturing oraz automatyzacji czynności marketingowych ● Do celów Lead Nurturing możemy wykorzystywać dowolne dane zgromadzone w HubSpot – kliknięcia w reklamy, czytanie maili, odwiedzanie stron, obecności na webinarach ● Funkcja WORKFLOW zapewnia też automatyzację pracy marketingu – może tworzyć zadania, zmieniać dane kontaktów, przekazywać automatycznie informacje do sprzedaży ● Jeżeli dodamy do HubSpot aplikacje Webinar, SMS, Slack czy Asana, to w ramach WORKFLOW, możemy też dodać te aplikacje do automatyzacji |
#WEBINAR - Szukamy rozwiązań do prowadzenia skutecznych webinarów - Jak HubSpot wspiera ten obszar, zapewniając informacje o tym kto był i jak długo na webinarze. Jak możemy te informacje segmentować dzięki HubSpot? |
● HubSpot posiada wiele wtyczek, umożlwiających jego połączenie z systemami do webinar np. ZOOM, ClickMeeting ● Rekomendujemy aplikację ZOOM ze względu na zaawansowaną analitykę jaką otrzymujemy w HubSpot. Czasy przebywania na webinarze, % obejrzenia czy uczestnictwo ● HubSpot automatycznie zbiera informacje o zachowaniach klientów podczas webinar i przeprowadza ich automatyczną segmentacją, według określonych przez marketing parametrów |
#INTEGRAJCA MARKETINGU I SPRZEDAŻY - Chcemy, aby zespoły marketingu i sprzedaży, pracowały na spójnych procesach, danych i narzędziach raportowych. Jak HubSpot wspiera działanie marketingu i sprzedaży, jak jednego zgranego zespołu? |
● CONTACTS – wszystkie dane kontaktów są w jednym miejscu, do którego ma dostęp marketing i sprzedaż ● Kontakty są odpowiednio tagowane, tak aby było wiadomo jaki jest ich status ● Kontrola Lejka za pomocą pola LIFECYCLE STAGE – wiemy który kontakt jest po stronie marketingu a który po stronie sprzedaży ● WORKFLOW oraz LEAD SCORING – automatyzacja przekazywania kontaktów do sprzedaży po osiągnięciu określonej ilości punktów
|